Subkonto umożliwia pozyskiwanie 1,5% podatku oraz darowizn od osób prywatnych czy firm, które chcą Cię wesprzeć. Jego założenie umożliwia również korzystanie z innych form wsparcia, jak np. udział w warsztatach, realizowanych przez nas projektach, czy też zbiórkę środków za pośrednictwem portalu FaniMani, zlotowiankahelp.pl, zbiórek publicznych czy aukcji Allegro.
Subkonto założyć możesz na dwa sposoby:
- wypełnij formularz dostępny tutaj, a następnie dostarcz go do fundacji
- Mailowo – wyślij skany bądź wyraźne zdjęcia dokumentów na adres kontakt@fundacjazlotowianka.pl
- dostarcz dokumenty bezpośrednio do biura Fundacji, listownie bądź osobiście
Fundacja Złotowianka,
ul. Nieznanego Żołnierza 9
77-400 Złotów
Wraz z drukiem podania o przyjęcia, dołącz skan/ksero orzeczenia o niepełnosprawności bądź dokumentacji medycznej, która potwierdza Twój stan zdrowia.
W chwili utworzenia przez nas subkonta, staje się ono aktywne. Otrzymasz od nas drogą mailową jego numer oraz dane do logowania.
W następnym kroku przygotujemy porozumienia oraz regulaminy, które wyślemy do Ciebie listownie
Pamiętaj, aby Porozumienie i Regulamin podpisać odręcznie.
Porozumienie i Regulamin należy odesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście na adres:
Fundacja Złotowianka,
ul. Nieznanego Żołnierza 9
77-400 Złotów
Fundacja może wymagać także takich dokumentów jak:
• ksero/skan decyzji Sądu o ubezwłasnowolnieniu
Fundacja otacza opieką osoby w różnym wieku, dzieci i dorosłych z terenu kraju i zza granicy. Do grona naszych podopiecznych należą osoby chore i niepełnosprawne, młode talenty, ale też ci, którzy nagle znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej.
Wśród naszych podopiecznych mamy osoby zmagające się z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami ze spectrum autyzmu, chorobami neurologicznymi (stany po udarze, wylewie, zanik mięśni itp.), chorobami nowotworowymi, stanami po uszkodzeniu układu nerwowego (wypadki komunikacyjne, urazy rdzenia kręgowego itp.), urazami ortopedycznymi, zaburzeniami układu ruchu, chorobami psychicznymi, zaburzeniami rozwojowymi, w tym zaburzeniami mowy, słuchu, integracji sensorycznej itp., chorobami genetycznymi, zaburzeniami metabolicznymi i innymi schorzeniami.
By pozyskiwać środki z 1,5% podatku oraz darowizn konieczne jest dołączenie do grona naszych podopiecznych i utworzenie subkonta w Złotowiance – organizacji, która posiada status OPP i udostępnia swój numer KRS.
Subkonto zakładane jest najczęściej tego samego dnia. Jednoznaczne jest to z jego aktywacją oraz możliwością pozyskiwania przez Ciebie funduszy oraz korzystania z pozostałych form wsparcia fundacji.
Pamiętaj jednak, że by wykorzystać zebrane na subkoncie środki konieczne będzie odesłanie podpisanych przez Ciebie dokumentów0 porozumienia oraz regulaminu.
Nie. Fundacja Złotowianka umożliwia założenie subkonta bez konieczności posiadania orzeczenia o niepełnosprawności. Brak orzeczenia o niepełnosprawności nie może stanowić podstawy do odrzucenia dokumentów przesłanych do założenia subkonta. W takim przypadku konieczne jest jednak dostarczenie aktualnego zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia, bądź kserokopii dokumentacji medycznej potwierdzającej stan zdrowia – wyniki badań, wypisy ze szpitali, diagnozy lekarskie.
Założenie subkonta jest bezpłatne. Fundacja nie pobiera również prowizji oraz opłat od zebranych przez Ciebie na subkoncie środków pochodzących z 1,5 % podatku oraz darowizn.
Każdemu z nas zdarzają się błędy. Często jednak popełnienie błędu podczas przygotowania zestawienia kosztów skutkuje tym, że prosimy Państwa o jego korektę/uzupełnienie co wpływa na czas refundacji.
Zależy nam, byśmy mogli jak najszybciej refundować poniesione przez Państwa koszty, dlatego warto zapoznać się z najczęściej popełnianymi błędami, by uniknąć ich w przyszłości.
a) przesyłanie nam duplikatów, kserokopii albo wydruku faktur z maila (nie są to faktury elektroniczne). Refundacji podlegają tylko oryginały dokumentów,
b) brak kodu pocztowego na fakturze,
c) brak opisu na odwrocie dokumentu księgowego – opis powinien zawierać imię i nazwisko Podopiecznego, uzasadnienie zakupu oraz podpis Podopiecznego bądź opiekuna,
d) brak informacji na dokumencie księgowym, że został on opłacony gotówką/przelewem, a tym samym brak potwierdzenia, że zapłacono,
e) brak powiedzenia przelewu (kiedy wystawca nie wykazał zapłaty na fakturze),
f) brak potwierdzenia do kosztów paliwa (pieczątka, z miejsca dokąd się jechało, bądź zaświadczenie/wypis/opis badania, albo niewystarczające potwierdzenia względem ilości paliwa,
g) źle wystawione faktury, np. na fundację zamiast podopiecznego bądź brak informacji o płatniku w przypadku faktur przelewowych,
h) brak identyfikatora (loginu) podopiecznego na fakturach,
j) przysyłanie faktur do refundacji bez zestawienia kosztów, k) przysyłanie zestawień bez wpisania numeru, konta bankowego, na który dokonać mamy zwrotu poniesionych kosztów,
l) podanie danych Fundacji na fakturach, które opłacił rodzic,
m) podanie innego adresu zamieszkania na dokumencie księgowym, niż ten zgłoszony w systemie fundacji,
n) brak faktur zaliczkowych wykazanych na fakturze końcowej bądź na odwrót – brak końcowej faktury do zaliczkowej,
o) przysyłanie zestawienia kosztów, do którego dołączone
są faktury nie podlegające refundacji ze względu na
upływ terminu ich ważności.
Zebrane na subkoncie środki nie mają „terminu ważności”. Oznacza to, że możesz zbierać fundusze przez kilka i nie ma potrzeby wykorzystania ich w danym roku kalendarzowym.
Każdy z naszych Podopiecznych otrzymuje indywidualny login oraz hasło, dzięki którym może samodzielnie, o dogodnej porze sprawdzać stan swoje konta.
Logowanie odbywa się tutaj: LINK
Ważne: by sprawdzić stan subkonta konieczne jest zaakceptowanie komunikatów, które wyświetlą się po zalogowaniu do subkonta.
Refundacji podlegają faktury wystawione od dnia zawarcia porozumienia. Można je przesyłać do fundacji w chwili, kiedy na subkoncie Podopiecznego znajdują się środki pieniężne.
Z puli 1,5% podatku refundować można wyłącznie koszty związane bezpośrednio z leczeniem i rehabilitacją Podopiecznego:
- turnusy rehabilitacyjne, pobyty zdrowotne
- rehabilitację ruchową, zajęcia usprawniające, zabiegi lecznicze, terapię psychologiczną, terapię logopedyczną i inne terapie stymulujące rozwój Podopiecznych
- lekarstwa przyjmowane na stałe i doraźnie, szczepionki, suplementy diety, probiotyki
- operacje, pobyty w szpitalach
- wizyty u specjalistów
- sprzęt rehabilitacyjny, medyczny, ortopedyczny
- środki higieniczne (pieluchy, bandaże, chusteczki nawilżane, środki do pielęgnacji związane ze schorzeniem podopiecznego)
- wydatki na dojazdy: bilety komunikacyjne, paliwo do samochodu
- artykuły dietetyczne (na podstawie przedstawionego zaświadczenia lekarza o diecie)
- materiały do przystosowania mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej, jeśli są uzasadnione
- zakup i naprawa samochodu (z uzasadnieniem Podopiecznego)
- sprzęt elektroniczny, materiały i zabawki edukacyjne, wspierające rozwój podopiecznego (wymagane zalecenie lekarskie lub specjalisty, np. rehabilitanta/logopedy)
* Pozostałe koszty nie związane bezpośrednio z leczeniem i rehabilitacją mogą być refundowane z puli darowizn zgromadzonych na subkoncie bądź z pisemnym zaleceniem zakupu, wydanym przez kompetentne osoby (lekarz, psycholog, terapeuta, instruktor, pedagog)
Z 1,5% nie można refundować odzieży, ulotek, kopert i znaczków – z darowizny można.
Rachunki i faktury potwierdzające poniesione koszty mogą być refundowane przez fundację tylko wówczas, gdy:
- Są wystawione w prawidłowy sposób:
- Przesłane są w oryginale
- Opatrzone są na pierwszej stronie imieniem i nazwiskiem podopiecznego, szczególnie, gdy nazwisko rodzica jest inne
- Odpowiadają wymogom formalnym wynikającym z ustawy o rachunkowości – bez skreśleń / poprawek / uzupełnione kompletnie (z podaniem jednostek i cen jednostkowych)
- Opisane są na odwrocie co do celowości zakupu i czytelnie podpisane przez Podopiecznego albo rodzica (wskazanego w porozumieniu)
- Zawierają potwierdzenie zapłaty do faktur przelewowych, jeśli z faktury nie wynika, iż należność została uregulowana
- Dotyczą wyłącznie podopiecznego, a nie innych członków rodziny
- Na subkoncie znajdują się środki wystarczające na refundację
- Są naniesione na zestawienie kosztów, z podaniem konta bankowego do refundacji oraz czytelnym podpisem Podopiecznego/ rodzica.
- Dotyczą danego roku kalendarzowego – faktury wystawione w 2020 r muszą wpłynąć do rozliczenia do końca 2020 roku.
W przypadku nie dopełnienia któregokolwiek z wyżej wymienionych wymogów, refundacja może być wstrzymana do czasu uzupełnienia braków /poprawienia.
Jak ma być wystawiona faktura?
GDY PŁACI RODZIC:
Faktury do refundacji na konto wystawiane są IMIENNIE na rodzica, który zawarł z fundacją porozumienie, z dopiskiem z imieniem i nazwiskiem oraz numerem identyfikacyjnym podopiecznego. Faktury te opisuje się co do celowości na odwrocie i nanosi się na zestawienie kosztów. Oryginały faktur wraz z zestawieniem należy przesłać listownie na adres fundacji. Prosimy ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej są wpisane w zestawienie kosztów. Zaświadczenia potwierdzające zakup paliwa prosimy dołączyć bezpośrednio za fakturą, której dotyczą – przyspieszy to refundację kosztów. Nie przyjmujemy dokumentów zeskanowanych, wysłanych mailem!
GDY PŁATNIKIEM MA BYĆ FUNDACJA:
Fundacja może tylko refundować koszty, czyli przyjmować zestawienia kosztów, które są już opłacone. Tylko w szczególnych wypadkach (gdy kwoty są znaczące, a odbiorcą wiarygodna instytucja, np. szpital), istnieje możliwość dokonania przelewu bezpośrednio z fundacji do np. szpitala. Taka sytuacja każdorazowo wymaga uzgodnienia tego z fundacją.
Faktury te wystawione są następująco:
Płatnik: Fundacja Złotowianka, ul. Widokowa 1, 77-400 Złotów, NIP: 767-165-65-24 (NIP jest konieczny)
Odbiorca / Nabywca :
- dane podopiecznego z adresem i identyfikatorem ( w przypadku podopiecznego pełnoletniego);
- dane rodzica / opiekuna podopiecznego (który podpisał z nami porozumienie), adres, dotyczy: imię, nazwisko, identyfikator podopiecznego np. Maria Kowalska, ul. Widokowa 1, 77-400 Złotów, dotyczy Jana Kowalskiego K/1000
Faktury za paliwo?
Faktury za zakup paliwa muszą być potwierdzone pieczątką z miejsca pobytu bądź dokumentem poświadczającym pobyt, np. wypisem ze szpitala. Faktury te muszą być opisane w rzetelny sposób (w przypadku jednorazowego zakupu paliwa na większą ilość wyjazdów, pieczątki należy pobierać każdorazowo z informacją, ilu wizyt dotyczy dojazd).
Szacunkowy przelicznik zużycia paliwa: 10 litrów / 100 km.
Przyjmujemy bilety PKP, PKS, paragony za taksówki i bramki autostradowe, potwierdzone tak samo jak paliwo.
Faktury obcojęzyczne
Faktury w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Sam koszt usługi tłumacza też Podopieczny może wziąć na fakturę i sobie zrefundować.
Koszty przeliczane są według kursu średniego NBP z dnia zapłaty (na stronie NBP są kursy archiwalne walut na dany dzień) bądź na podstawie potwierdzenia przelewu, z którego wynika koszt w PLN.
Przy zapłacie przelewem przez Podopiecznego do zestawienia należy dołączyć potwierdzenie przelewu z banku.
Czas refundacji
Fundacja dokona starań, by refundacja kosztów nastąpiła w ciągu 14 dni roboczych, licząc od daty otrzymania przez fundację dokumentu potwierdzającego wydatkowanie środków. Zestawienia kosztów są analizowane według daty napływania do siedziby fundacji. Okres refundacji może wydłużyć się w okresie księgowania środków z 1% podatku (październik – styczeń).
Faktury o sposobie płatności przelewem prosimy wysyłać do fundacji bezpośrednio po otrzymaniu od sprzedawcy, w przeciwnym razie nie gwarantujemy uregulowania w terminie płatności. W przypadku wysyłania faktur bezpośrednio przez sprzedawcę, gdy nie mają Państwo możliwości opisania faktury na odwrocie, prosimy o wcześniejszy kontakt emailowy z fundacją celem potwierdzenia zakupu.
Fundacja Złotowianka nie tylko zakłada subkonta, na których Podopieczni gromadzić mogą środki na leczenie i rehabilitację. Wspieramy również naszych Podopiecznych na inne sposoby:
– zapewniamy wsparcie merytoryczne na każdym etapie współpracy z fundacją
– każdy z naszych Podopiecznych może korzystać z takich form pozyskiwania funduszy, jak: Allegro, FaniMani, zlotowiankahelp.pl czy zbiórka publiczna
– organizujemy liczne eventy, realizujemy projekty, w których nasi Podopieczni mogą brać udział. Aktywujemy, integrujemy, wspieramy