Dopóki jesteśmy, nikt nie będzie sam

> Aktualności > Certyfikat zakupu prospołecznego dla rowerów RaceRunning

Certyfikat zakupu prospołecznego dla rowerów RaceRunning

Rowery RaceRunning pojawiły się w naszym kraju niedawno, a już zdobyły ogromne uznanie oraz zainteresowanie zarówno pośród samych osób niepełnosprawnych jak i organizacji zajmujących się takimi osobami.  

 

Tegoroczna Gala znaku promocyjnego ekonomii społecznej „Zakup prospołeczny” odbyła się 13 grudnia certyfikat ZAKUP PROSPOŁECZNY otrzymały kolejne przedsiębiorstwa społeczne, które mogą pochwalić się nie tylko wysokiej jakości produktami i usługami, ale i fantastycznym dorobkiem w zakresie działalności społecznej. O roli takich podmiotów w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego i konieczności ich promocji mówiła Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego Marzena Wodzińska, która, wraz z prezesem Fundacji im. Królowej Polski św. Jadwigi Andrzejem Markiewiczem, wręczała certyfikaty.

CZYM JEST ZAKUP PROSPOŁECZNY?

Ekonomia społeczna daje pracę i szansę na samodzielność życiową osobom niepełnosprawnym, długotrwale bezrobotnym, bezdomnym – i innym mającym niewielkie szanse na rynku pracy. Podmioty ekonomii społecznej – jak spółdzielnie socjalne, firmy społeczne, zakłady aktywności zawodowej – to instytucje tworzone przez takie osoby i dla takich osób.

Podmioty te działają coraz sprawniej i w coraz większej liczbie branż. Aby się rozwijać, potrzebują profesjonalnego marketingu. Potrzebują także przychylności społecznej. Już teraz można i warto kupować ich produkty i usługi.

W roku 2010 w Wielkopolsce opracowano i zarejestrowano znak, który – podobnie jak najlepsze europejskie znaki jakości, intuicyjnie informuje klienta o swoim przesłaniu. Wykorzystano w nim rozpoznawalne elementy: kod kreskowy, serce, torbę na zakupy. Stał się znakiem wysokiej jakości produktów i usług podmiotów ekonomii społecznej.

Cel istnienia ZNAKU jest bardzo prosty. Z jednej strony daje on klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej, a tym samym dokonywania ważnych społecznych działań – takie prospołeczne zakupy pozwalają przy okazji codziennych wydatków podejmować decyzje na rzecz ludzi potrzebujących, walczących o swoją samodzielność życiową i zawodową. Z drugiej strony certyfikowane podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o jakość i konkurencyjność. Decyzja o zakupie ich produktów i usług wynika z potrzeb klienta i jakości oferty, zaś aspekt społeczny jest i powinien być dodatkowym bodźcem.

Podmioty ekonomii społecznej funkcjonują dzięki sprzedaży produktów i usług. Aby ułatwić konsumentom ich rozpoznanie, Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi (przy współpracy innych organizacji pozarządowych) przygotowała kampanię oznaczania ich specjalnym znakiem promocyjnym.

Opracowano i zarejestrowano znak, który – podobnie jak najlepsze europejskie znaki jakości, intuicyjnie informuje klienta/kontrahenta o swoim przesłaniu. Wykorzystano w nim rozpoznawalne elementy: kod kreskowy, serce, torbę na zakupy. Stał się znakiem wysokiej jakości produktów i usług podmiotów ekonomii społecznej.

Posiadanie Znaku Promocyjnego Ekonomii Społecznej „Zakup Prospołeczny” wyróżnia wybrane jednostki spośród podmiotów ekonomii społecznej działających na danym terenie. Przyznanie znaku to wynik dbałości o stałe umocnienie rangi i wizerunku podmiotów ekonomii społecznej jako symbolu usług i produktów o najwyższej jakości, wykonanych w połączeniu z wyjątkową dbałością o wykorzystanie potencjału społecznego. Certyfikacja efektywnie wspomaga działania prowadzone przez odznaczone podmioty ekonomii społecznej w zakresie marketingu i public relations.